راهی قدسی

اهدناالصراط المستقیم صراط الذین انعمت علیهم

راهی قدسی

اهدناالصراط المستقیم صراط الذین انعمت علیهم

راهی قدسی
آخرین نظرات
یامن له الدنیاوالأخره

خبرگزاری فارس: تربیت ۱۷ حافظ کل و صد‌ها حافظ چند جزء قرآن در یک ساختمان کاه‌گلی

خانم رضایی مدیر بیت‌الاحزان داراب است که با دست خالی این مجموعه را تأسیس و با کمترین امکانات تاکنون ۱۷ حافظ‌ کل و صد‌ها حافظ چند جزء قرآن تربیت کرده است.

مؤسسه بیت‌الاحزان حضرت زهراسلام الله علیها یکی از مؤسسات موفق قرآنی کشور است که طی سال‌های اخیر با راه‌اندازی شعب متعدد در شهر‌های مختلف گام‌های مؤثری در زمینه تربیت حافظ قرآن برداشته و تاکنون بیش از هزار حافظ کل قرآن در این مؤسسه تربیت شده‌اند.

 

 

یکی از این شعب، شعبه شهرستان داراب استان فارس با مدیریت خانم رضایی است. این بانوی موفق سال 1378 با راه‌اندازی شعبه مؤسسه در شهرستان داراب کار آموزش قرآن را تنها با چند قرآن آموز آغاز کرد و طی مدتی 30 قرآن آموز جذب دوره‌های مؤسسه شدند.

 

 

این شعبه از بیت‌الاحزان ابتدا در مجتمع فرهنگی امام حسن علیه السلام و سپس در مکتب فاطمیه داراب مستقر شد اما به دلیل بروز برخی مشکلات تنها یک سال پس از راه‌اندازی مجموعه به یک ساختمان قدیمی و کاه‌گلی نقل مکان کرد.

 

 

دیری نپایید ساختمان کاه‌گلی بیت‌الاحزان داراب محل اجتماع عاشقان قرآن و عترت شد و استقبال خوب قرآن‌آموز به کار این مؤسسه رونق بخشید، این رونق در‌حالی رخ داد که مربیان و قرآن آموزان در کمترین فضا و با حد‌اقل امکانات عاشقانه به فرا‌گیری قرآن کریم مشغول شدند تا به همگان ثابت کنند اگر در این راه عشق وجود داشته باشد کمبود امکانات هم نمی‌تواند مانع رشد و تعالی شود.

 

 

تربیت 17 حافظ کل قرآن و صد‌ها حافظ چند جزء، آموزش رو‌خوانی قرآن به صد‌ها نفر از جمله برکات راه‌اندازی بیت‌الاحزان داراب است که با همت خانم رضایی موج قرآنی زیبایی در این منطقه به راه افتاده و داراب اکنون یکی از شهر‌های فعال عرصه قرآن در استان فارس به شمار می‌رود.

در حال حاضر بیت‌الاحزان داراب 12 شعبه در شهرستان راه‌اندازی کرده که این شعب با بکار‌گیری حافظان قرآن مؤسسه فعالیت خود را آغاز کرده‌اند.

 

 

تاکنون حدود 200 نفر جز 30، 130 نفر جز 29، حدود 100 نفر پنج جزء به بالا، 20 نفر بالای 20 جزء و 17 نفر کل قرآن کریم را در مؤسسه بیت‌الاحزان داراب حفظ کرده‌اند. همچنین در حال حاضر بیش از 150 قرآن‌آموز در رشته‌های روخوانی، روانخوانی، مفاهیم و حفظ در بیت‌الاحزان داراب تحت آموزش هستند.

مستن‌ترین قرآن‌آموز مؤسسه 60 سال و کوچک‌ترین 6 سال سن دارند که هر دو درحال حاضر به ترتیب 15 و یک جزء قرآن را حفظ هستند.

 

 

خانم رضایی در گفت‌وگو با فارس ضمن دعوت مسئولان و خیران برای حمایت از فعالیت‌های قرآنی گفت: امکانات ما در حد صفر است و همه وسایلی که داریم با همت خیرین و کمک‌های مردمی خریداری شده است. متأسفانه مسئولان با وجود اطلاع از فعالیت‌های مؤسسه هیچ اقدامی برای تهیه مکان مناسب برای قرآن‌آموزان انجام نمی‌دهند، در‌ حالی که بارها از این ساختمان قدیمی بازدید کرده‌اند اما اتفاقی رخ نداده و ما تنها وعده شنیده‌ایم.

 

 

وی ادامه داد: برخی از خانواده‌ها وقتی با ساختمان ما مواجه می‌شوند بچه‌هایشان را ثبت‌نام نمی‌کنند. همچنین پی‌گیری دریافت زمین از دولت را انجام دادیم اما فعلاً اتفاقی رخ نداده است. متأسفانه ما وقف قرآنی نداریم و واقفین بیشتر تمایل به موضوعات دیگر دارند. از همین طریق از همه خیران و واقفان می‌خواهم با در اختیار قرار دادن یک ساختمان مناسب برای آموزش قرآن به روند پرورش فرزندان قرآنی کمک کنند.

 

 

این مدیر موفق درخصوص درآمد‌های مؤسسه گفت: بیشتر درآمد ما از شهریه بچه‌هاست که ماهانه 10 هزار تومان پرداخت می‌کنند، متأسفانه مردم این منطقه توان پرداخت شهریه زیاد را ندارند، همچنین صندوق‌هایی برای جمع‌آوری کمک توزیع شده اما این صندوق‌ها هم نهایتاً ماهانه 200 هزار تومان درآمد برای ما داشته باشد. باید بگویم کار مربیان ما کاری جهادی است و با ماهانه حدود 200 یا 300 هزار تومان درآمد مشغول فعالیت هستند.

انتهای پیام/خبرنگار فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی